lördag, april 02, 2005

TV3

Även om TV3 inte faller under något jag i normala fall skulle kalla ordvitsning, så är tv-kanalens Text-TV något av det absurdaste som finns att tillgå från tv-soffan. Och när jag säger något av det absurdaste, så räknar jag till exempel Antikrundan och Paradise Hotel till den liga i vilken ovan nämnda Text-TV spelar.

Det verkar som om någon liten datanörd med alldeles för mycket att göra, gör alldeles för lite på sitt jobb som nyhetsjournalist på TV3 Text-TV!

Nyheterna är absurda på det sättet att de ofta slutar med en liten normativ (värderande) kommentar. En av de absolut bästa, till vilken jag inte kommer ihåg själva nyheten, är nog ändå; Det var väl patriotiskt och bra?

Dessa fantastiska kommentarer av nyheterna på TV3 går tyvärr inte att se när som helst. tidig morgon och sen kväll verkar vara parningstiderna för normativa nisse, för det är då det fullkomligt blomstrar av konstiga kommentarer av nyheterna. Men på dagarna är de spårlöst försvunna.

Jag har diskuterat detta med en kompis, faktiskt densamme som uppmärksammade detta pikanta lilla faktum, och vi har kommit fram till att datanörden Nisse sitter och skriver av nyheterna från aftonbladet, vilket ju tillochmed officiellt är fallet, och då han är ensam på kvällarna så tillåter han sig näst intill vilka kommentarer som helst. Men när den ansvariga utgivaren kommer på morgonen blir alla nyheter rättade så att pensionärer och andra mindre humorösa människor (jag hatar inte pensionärer, men de är ofta mycket äldre än mig, och har till och med ofta andra värderingar och humor än mig... vilket jag subtilt, eller kanske övertydligt försökte påpeka här...) ska klara av att läsa nyheterna utan att stämma TV3 varje dag.

Detta är verkligen kul. Så jag pushar verkligen för att sent på kvällen kolla in TV3:s Text-TV. Kanske i sällskap med en trevlig hund eller en vandrande pinne? Och rent klockmässigt passar det ju precis efter Conan O'Brien. För efter Conan är det bäddags! Sådeså!

Godnatt. (Även om jag själv troligen inte går och lägger mig nu...)

Inga kommentarer: